T.C. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı

Alo 174 Gıda Hattı Ramazanda da Tüketicimizin Yanında

Yayın Tarihi : 2.06.2017

ALO 174 Gıda Hattı tüketiciye gıda güvenilirliğiyle ilgili her türlü ihbar ve şikâyette bulunma olanağı tanımaktadır. Tüketiciler başta olmak üzere ilgili kurum ve kuruluşları gıda denetim ve kontrolünde aktif rol almaya davet ediyoruz. Türkiye'nin her yerinden Alo 174 Gıda Hattı'nı çevirerek olumsuzlukları çağrı merkezine bildirebilirsiniz. Bildirebileceğiniz olumsuzluklar;

  • Etiketsiz, bozulmuş, küflenmiş ve ambalajsız gıda maddesi satışında,
  • Son tüketim tarihi geçmiş ürün satışında,
  • Gıda zehirlenmelerinde/zehirlenme şüphelerinde,
  • Kayıt ve onay belgesi olmayan işyerlerinin gıda üretiminde ve satışında,
  • Gıda ve çalışan hijyeni ile ilgili olumsuzluklarda,
  • Gıdaya has olmayan kötü tat, aroma ve koku olması durumunda,
  • Gıdanın uygun olmayan koşullarda muhafazası ve satışa sunulmasında,
  • Tüketiciyi yanıltıcı reklam ve tanıtım görüldüğünde,
  • Bakanlık izini ve onayı olmayan gıdaların satışında,